KUR'AN A DAVET

AMACIMIZ HURAFEDEN, BATILDAN ARINMIŞ BİR İSLAM YAŞAMAKTIR. ONUN İÇİNDE REHBERİMİZ,  ALLAH IN KORUMASI ALTINDA Kİ, YALNIZ KUR'AN DIR.

YAZILARIMIN OLDUĞU DİĞER SİTELERİM.

 

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/?ref=aymt_homepage_panel

http://halukgta.blogcu.com/

http://kuranyolu.blogcu.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Takvim

 
Gerekli Linkler

 
EVLENME YAŞI KUR'ANDA NASIL GEÇER.
Bir sitede yazılan yazıda, bir ayet öne sürülerek, küçük yaşta kızların evlenebileceği savunuluyordu. Yazıda örnek verdikleri ayette, kelimeleri cımbızlayarak delil arayanlar, kızın regli olmasa dahi, evlenebileceği izninden yola çıkarak, kendilerine delil arama çabası içindeydiler. 
 
Elbette bir kızın ya da kadının evlenebilme şartı, regli olmasından ziyade, evlenme olgunluğuna erişmesidir. Bazı hormon bozukluklarından nadir de olsa kızlarımız, çok geç regli olabilir, doğurganlık özellikleri daha sonra faaliyete geçebilir. Bu onun evlenmesine engel değildir, en azından Kur’an bunu yasaklamaz. Ama yazıyı yazan arkadaşımız, aşağıda açıklayacağım ayeti, kendi düşüncesine ve ona öğretilenleri doğrulamak adına yorumladığında, küçük yaşta yani daha olgunluğa erişmeyen bir kızın, evlenebileceğine bağlamaya çalışması, içinde bulunduğumuz durumun, Kur’an dan çok  uzak olduğumuzun, çok açık delilidir. 
 
Yazıda 8–9 yaşında bir kızın, evlenebileceği anlatılıyordu. Acaba bu yaşı nereden almış olabilir? Sanırım rivayetleri dinleştirip, kendilerine delil arayanlar, peygamberimize atılan iftiralardan medet umar olmuşlar, çok yazık. 
 
Kur’an adet görmeyen biriyle evlenmeyin demez. Onunda ihtiyacı olduğunu bildiğinden, asla böyle bir ayrım yapmamıştır. Ama adet görmeyen sözünden küçük yaştaki çocuk değil, olgun ve yetişkin bir kadın anlamalıyız, yoksa diğer ayetlerle doğru bağlantı kuramayız, çelişkiye düşeriz.
 
Peki, ölçümüz ne olacak o zaman, evlenme yaşı konusunda? Çocuk yaşta evlendirmenin normal olduğunu düşünenler, acaba hiç düşünmüyorlar mı, karşımızdaki kızın olgunluğunu. Küçük yaşta regli olmaya başlayıp, çocuk doğurduğunda, ona bakabilecek yaşta ve bilgi beceriye sahip mi, hiç mi düşünmek gerekmiyor tüm bunları?
 
Doğurup onunla oyuncak gibimi oynayacak? Dokuz, on yaşında ki bir çocuğu lütfen çevrenizde bir izleyin, hala oyuncaklarla oynuyor, nasıl olurda İslam ı sübyancılar toplumu gibi gösterirsiniz? Oyuncakla oynayan bir kızı, nasıl evlilik gibi çok ciddi bir işe uygun görürsünüzde, çocuk doğurup birde onu sağlıklı büyüteceğine inanırsınız?
 
Dikkat ederseniz, kızın küçük yaşta evlendirilmesini benimseyenler, her ne hikmetse, erkek konusunda aynı şeyi düşünmezler. Çünkü bilirler ki erkek, evini geçindirecek olgunlukta olmalıdır. Acaba kadınında en az evine bakabilecek, çekip çevirecek, ya da çocuğunu yetiştirecek olgunluğa sahip olması gerektiğini, neden düşünmezler dersiniz? İŞLERİNE GELMEDİĞİ, ŞEHEVİ DUYGULARIN AĞIR BASTIĞI İÇİN Mİ, yoksa anne babanın evlerine, çocuk yaşta birlikte oturarak, kendilerine hizmet eden, bir hizmetçi olarak kullanmak adına mı yapılır bu yanlışlar? Yorum sizlerin.
 
Gelelim bahsettiğimiz arkadaşın ilham aldığı, kendisine dayanak yaparak, bakın demek ki adet görmeyen küçük yaşta kız bile olsa, evlenebiliyormuş diye anladığı ayete.
 
Talak 4: Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. HİÇ ÂDET GÖRMEMİŞ KADINLARIN SÜRELERİ DE BÖYLEDİR. Gebe olan kadınların süreleri ise yüklerini bırakmalarına kadardır. Kim Allah'tan korkarsa, O ona işinde bir kolaylık nasip eder.
 
Gerçekten Allah, her şeyden örnek verdim diyorsa, bunun doğruluğunu, aklını kullanan her kez Kur’an dan anlayabiliyor. Bakın boşanan kadın, adetten kesilmiş olsa dahi, bir başkası ile evlenebilmesi için, bir zaman geçmesinin en doğru yol olduğunu söylüyor Allah.
 
Bu ayette bahsedilen, önce adetten kesilen kadının belki hamile olabileceği kuşkusuyla, üç ay beklenmesini istiyor, bir başkası ile evlenebilmesi için. Çünkü adetten kesilebilir, ama doğurganlığı devam edebilir endişesi ile bu zamanın beklenmesini istiyor. 
 
Ayetin devamında söylenen ise, hiç adet görmemiş kadınlardan bahsediyor. Buradan yaşı küçük çocuk olarak anlamak, Kur an da geçen diğer ayetleri bir kenara atmaktır. AYETTE BAHSEDİLEN ZATEN, EVLENMİŞ VE BOŞANMIŞ AMA HİÇ ADET GÖREMEYEN KADINDAN BAHSEDİLİYOR, lütfen bu gerçeği göz ardı etmeyelim. Ayet Adet görmemiş derken, kadınların hormon bozukluğu ya da farklı nedenlerden, bazen adet göremeyebileceği konusuna açıklık getiriyor. Günümüzde bile çocuğu olmayan kadınlarımızı düşünün, birde o devri hayal edin. Hormon bozukluğundan adet görmeyebilir, doğurganlığı da yoktur, ama evlenmeye engel değildir bu durum.
 
Engeldir diyenlere, bu ayette geçen adetten kesildiği halde bir başkası ile evlenebilmesi için, onunda bekleme süresinin yine üç ay olduğunu söylemesidir. Adet görmeyen kadında aynen onun gibidir, dikkat ediniz burada yaştan bahsediliyor mu? Demek ki bu ayette hiç adet görmemiş kadın sözünden, daha küçük yaştaki bir kızında evlenilebileceğini çıkarmak, aklın ve mantığın ötesinde sapıklıktır.
 
Lütfen ayet üzerinde, dikkatle düşünelim. Ayet hangi konudan bahsediyor ve açıklık getiriyordu? Evlenip boşanan kadınların, bekleme sürelerini anlatıyordu. Küçük 8-9–10 yaşındaki çocuk, evlenip birde bu yaşta boşanıp ta, başka bir erkekle evleneceğini, nasıl düşünürde hayal ederiz, sonrada bu ayeti kendimize delil alırız. Doğrusu anlamakta zorlanıyorum. Allah saptırmasın.
 
Şimdide elimizdeki sorumlu olduğumuz, rehber Kur’an a bakalım ve şu soruyu soralım. Allah bir kızın ya erkeğin evlenebilmesi için, hangi özellikleri taşıması gerektiğini söylüyor. Bakın Rabbimiz bu soruya, nasıl cevap veriyor.
 
 Nisa 6: Yetimleri, NİKÂH ÇAĞINA GELMELERİNE KADAR GÖZETLEYİP DENEYİN. O zaman onlarda İÇİNİZE SİNECEK BİR OLGUNLUK VE ERGİNLİK GÖRÜRSENİZ, mallarını onlara geri verin………...
 
Bu ayette geçen sözcüklere lütfen dikkat ediniz, bakın Allah özellikle bir gencin evlenebilmesi için gerekli olan ölçüyü, ne güzel anlatıyor. NİKÂH ÇAĞINA GELMELERİNE KADAR GÖZETLEYİP DENEYİN, sözünü açıkça kullanıyor ve açıklık getiriyor, DEMEK Kİ BİR NİKÂH ÇAĞI VAR. Öyle söyledikleri gibi küçük yaştan bahseden ise asla yok. Hatta bakın nikâh çağını da nasıl anlayabileceğimizi, ne kadar güzel sözlerle açıklıyor.  
 
(İÇİNİZE SİNECEK BİR OLGUNLUK VE ERGİNLİK GÖRÜRSENİZ.)
 
Demek ki evlatlarımızın evlene bilmesi için, önce evlenme çağına gelmesi diye bir ölçüt var. Bakın Kur’an ne kadar güzel anlatıyor. Verdiği örnekte dikkat çekicidir. Bizlere emanet evlatlarımızı örnek veriyor, çünkü emanet çok daha önemlidir. Elbette emanete bu denli itina gösteren, kendi evladına da aynı itinayı gösterecektir.
 
Nefsine hâkim olamayanların, Kur’an dan bu ayeti delil gösterip, çocuk yaşta kızların evleneceğinden bahsetmeleri, Kur’an ın asla onay vereceği bir durum değildir. Olsa olsa azgın, şehevi durgularının, ayetleri kendi nefislerinde çarpıtmaları, asli hükmünden saptırmalarıdır. Elbet bunun hesabını, Allah a vereceklerdir.
 
Saygılarımla 
Haluk GÜMÜŞTABAK


Sayfa Kategorisi: GENEL İSLAMİ YAZILAR.