KUR'AN A DAVET

 

 

 

AMACIMIZ HURAFEDEN, BATILDAN ARINMIŞ BİR İSLAM YAŞAMAKTIR. ONUN İÇİNDE REHBERİMİZ,  ALLAH IN KORUMASI ALTINDA Kİ, YALNIZ KUR'AN DIR.

YAZILARIMIN OLDUĞU DİĞER SİTELERİM.

 

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Takvim

 
Gerekli Linkler

 
ALLAH İLE ELÇİSİNİ BİRLİKTE ANMAK, İSMİNİ YAN YANA YAZMAK ŞİRK MİDİR.

Bu makalemde, şu sorunun cevabını almaya çalışalım. “ALLAH İLE ELÇİSİNİ BİRLİKTE ANMAK, YA DA İSMİNİ YAN YANA YAZMAK, ŞİRK OLABİLİR Mİ?” Bizler ne yazık ki dini konularda, Kur’an ın değil bazı kişilerin çok fazla etkisinde kalıyoruz. Bazı düşünce ve yazılarını beğendiğimiz şahıslar, bazen öyle yanlış söylemlerde bulunuyorlar ki, konuyu Kur’an dan araştırmıyor ve dikkatle düşünmüyorsak, aynı yanlışı bizlerde söyleme, savunma hatasına düşüyoruz. Onun için Allah, sizleri tek tek Kur’an dan imtihan ediyorum, onun için benden başka veliler edinip ardı sıra gitmeyin, onlar sizleri yanlışa götürebilir diye Kur’an da Allah uyarıyor. 

Lütfen unutmayalım. Hatasız, kusursuz yalnız Allah tır. Onun dışında her insan hata yapabilir. Onun için Allah elçisini sürekli takip ettirdiğini ve vahyi doğru tebliğ edilip edilmediğini kontrol ettiğini bizlere bildiriyor. Hatta en küçük yanlışında, ikaz edildiği örneklerini de Kur’an da Allah bizlere bildiriyor. Çok daha net bir hükümle de,  Kur’an ı bizzat Allah ın koruduğunu bildiriyor. Bunun dışında bizlere ulaşan rivayet sözlerin, bilgilerin asla Allah ın kontrolünde olmadığını bilelim ve onların insanlar tarafından bilerek ya da bilmeyerek, yanlış kayda geçirilmiş nakledilmiş olabileceğini, asla unutmayalım. Bizlere ulaşan hadislerin hiç birisinin, Peygamberimizin kontrolünden, onayından geçmediğini lütfen unutmayalım BİZLERE DÜŞEN, PEYGAMBER SÖZÜDÜR/HADİSİDİR DİYE NAKLEDİLEN HER BİLGİYİ, MUTLAKA KUR’AN DAN ONAYINI ALMALIYIZ. BUNU YAPMAZSAK, ŞEYTANIN TUZAKLARINDAN ASLA KURTULAMAYIZ.

Gelelim konumuza. Allah ile elçisini birlikte anmak, isimlerini yan yana yazmanın şirk olduğunu söylemek, Kur’an ı rehber almamakla aynıdır. Kur’an da birçok ayetinde Allah ile Elçisi birlikte anılır. Çünkü Elçiler Allah ın temsilcileridir ve vahyi tek kelime bile değiştirmeden, ilave yapmadan tebliğ edenlerdir. Bu durumda Allah ve Elçisini aynı anda zikretmek, ya da ismini yan yana yazmak neden şirk olsun? O devirde bugünkü gibi teknoloji olsaydı, Peygamberimizin resminin yanına Allah ın ismini yazarak, İŞTE ALLAH IN RESULÜ, ONA İNANIN DİYE TEBLİĞ YAPARLARDI. Allah ile Resulünün yan yana yazılmasını, İŞTE ALLAH IN RESULÜ, DİYE ANLAMAKTAN BAŞKA NASIL BİR ANLAMI OLABİLİR? LÜTFEN KENDİ KAFAMIZDAN BU KONUYA, FARKLI ANLAMLAR VEREREK, ALLAH IN RESULÜNÜ, ALLAH IN YANINDA ZİKRETMEKTEN, YAYINLAMAKTAN TOPLUMU ALI KOYMAYALIM, HATA EDERİZ.

Kur’an da Nisa 13. ayetinde bakın ne diyor. “Kim ALLAH'A VE O'NUN RESULÜNE İTAAT EDERSE Allah onu, altından nehirler akan cennetlere, orada sürekli kalıcılar halinde, sokar. “ Devamındaki ayette de yine Allah ve Elçisini birlikte zikredip, KİM DE ALLAH'A VE ELÇİSİ'NE İSYAN EDERSE.. Diye devam ediyor. Nisa 80. ayette ise Allah Elçisini adeta koruması altına alarak, ona itaat edilmesini kolaylaştırabilmek adına bakın ne diyor. “KİM RESUL’E İTAAT EDERSE, ALLAH'A İTAAT ETMİŞ OLUR. “ Allah bu sözleriyle elçisini kendisiyle eş tutmuyor, çünkü bu konuda onlarca ayetinde açıklama yapıyor bizlere. Enfal suresi 20. ayette de bakın ne diyor. “EY İMAN EDENLER, ALLAH'A VE RESULÜ'NE İTAAT EDİN.” Bu ayetlere benzer, onlarca ayet yazabilirim. Peki, Allah Elçisini kendi ismiyle birlikte birçok kez zikrediyor ve Elçime uymak bana uymak gibidir diyorsa, nasıl olurda Allah ın yanında elçisinin ismini yazamayız, birlikte anamayız bu şirktir deriz.

Bu ve benzeri ayetlerin tamamında Allah, Elçime uyun diyor ama Elçisine de birçok ayetinde, nasıl bir yetki ve sorumluluk veriyordu hatırlayalım. RESULE DÜŞEN APAÇIK TEBLİĞDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR. (Ankebut 18) BEN SADECE BANA VAHYEDİLENE UYARIM. BEN SADECE APAÇIK BİR UYARICIYIM. (Ahkaf 9 ) BİZ RESULLERİ, SADECE MÜJDELEYİCİLER VE UYARICILAR OLARAK GÖNDERİRİZ.  (Kehf 56) Bu tebliği alan Allah ın Elçisi, sizce Allah ın vahyinin dışına çıkar mı? Elbette çıkamaz. Onun içindir ki Allah, Elçime uymak bana uymak gibidir diyerek onun, tebliği daha kolay yapmasını ve ona gereken saygıyı gösterilmesini istiyor.

Şirk koşmak, Allah ile Elçisini birlikte anmak ya da ismini yan yana yazmakla değil, ALLAH IN VERMEDİĞİ YETKİ VE SORUMLULUKLARI, ELÇİSİNE VERMEKLE OLUR. ŞİRK, ELÇİSİNİ ADETA ALLAH İLE DİNDE HÜKÜM ORTAĞI YAPMAKTIR. Günümüz ortamında Allah bir Elçi gönderecek olsaydı, EMİNİM ALLAH IN ADININ YANINDA, ELÇİSİNİN FOTOĞRAFLARI, İSMİ BOY BOY ÇEKİLİP TEBLİĞ ÖYLE YAPILIRDI. İslam akıl ve mantık dini, lütfen Kur’an ın vermediği bir hükmü bizler vermeye çalışmayalım. Bakın Allah şirk konusunda ne diyor.

Enam 82: İNANIP DA, İMANLARINA HERHANGİ BİR ŞİRKİ BULAŞTIRMAYANLAR VAR YA, işte güven onlarındır ve onlar doğru yolu bulanlardır. (Bayraktar Bayraklı meali)

Bizler eğer şirke bulaşmadan iman etmek istiyorsak, kendi nefislerimizde değerlendirmeler yapıp hükümler vermek yerine, Allah ın hükümleri üzerinde kararlar vermeliyiz. Şirk ten uzaklaşmak, Allah ın vermediği bir hükmü başka kaynaklarda aramadan, İslam ı yalnız Kur’an merkezli yaşamakla olur. Eğer bizler bazı konuları, güvendiğimiz kişilerin düşünce ve inançlarından alıyor ve onların söylemlerini dinin gereği gibi görüyorsak, işte bu Allah ın dinine şirk koşmaktır. Unutmayalım dinde tek kaynak Kur’an dır.  Çünkü Allah hükmüme hiç kimseyi ortak etmem diye bizlere bildirmiş, bizleri yalnız Kur’an dan hesaba çekeceğine hükmetmiştir.

Bizler farkında olmadan öyle yanlışlar yapıyoruz ki, bu yanlışları da bizlere çok güvendiğimiz VELİ, ŞEYH edindiğimiz kişiler yaptırıyor. Allah benden başka veli edinmeyin, güvenilecek ve ardı sıra gidilecek veliniz yalnız benim diyorsa, bizler Allah dan başka veliler, şeyhler edinmeden, yalnız Kur’an a yani Allah a tabi olmalıyız. Şöyle bir düşünün isterseniz. Bizler Allah ın Elçisine, O BİZİM VELİMİZ YA DA ŞEYHİMİZ diyor muyuz? Demiyoruz, çünkü Allah veliniz yalnız benim diyor. Bu gerçeği göremeyenler, Allah ın Elçisine dahi vermediği VELİ VE ŞEYHLİK MAKAMINI, nasıl olurda çevresindeki kişilere verip, bu bizim velimiz, şeyhimiz deriz. Şeyh kelimesi, Tarikat kurucusu, bir tarikatta en yüksek dereceye ulaşmış olan kimse anlamındadır. Allah sakın dinde bölünenler gibi olmayın dediği halde, tarikatlara bölünüp bir de onun liderini şüphe duymadan inanılacak bir kişi ilan edersek, işte bizler o zaman, ALLAH A VE KİTABINA ŞİRK KOŞAN, MÜŞRİKLERDEN OLMUŞUZ DEMEKTİR.

Konuyu özetlemek gerekirse, Allah ile Elçisini beraber anmak ya da ismini birlikte yayınlamak, asla şirk değildir. “La ilahe illallah, Muhammedün resulullah”  demek de asla şirk değildir. Bu sözle bizler şunu söylüyoruz. “Allah dan başka İlah yoktur, Muhammed onun Resulüdür.” Bunun neresi şirk olsun? Bunu söyleyen Allah. Muhammed benim Resulümdür diyor, bizlerde iman ettiğimizi söylüyoruz, tekrar ediyoruz. Şunu da söyleyebilirsiniz hiçbir sakıncası yok. Allah dan başka ilah yoktur, İbrahim, Musa, İsa, Muhammed Allah ın Resulüdür.   

Dilerim cümlemiz, Kur’an ın ışığıyla aydınlanan, rivayet ve sanı bilgilerden uzak, kişileri değil, yalnız Allah ı VELİ EDİNEN, böylece yalnız Kur’an ın ipine sarılıp düşünen, aklını kullanan, Allah ın azınlık sevgili kulları arasında oluruz.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/



Sayfa Kategorisi: GENEL İSLAMİ YAZILAR.