KUR'AN A DAVET

 

 

 

AMACIMIZ HURAFEDEN, BATILDAN ARINMIŞ BİR İSLAM YAŞAMAKTIR. ONUN İÇİNDE REHBERİMİZ,  ALLAH IN KORUMASI ALTINDA Kİ, YALNIZ KUR'AN DIR.

YAZILARIMIN OLDUĞU DİĞER SİTELERİM.

 

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Takvim

 
Gerekli Linkler

 
HZ. ADEMDEN ÖNCE, İNSANLAR YAŞAMIŞ MIYDI?

İslam toplumunda çok sorulan bir soruda, HZ. ÂDEM DEN ÖNCE, İNSANLAR YAŞAMIŞ MIYDI. HZ. ADEM İLK İNSANMIYDI? Allah Kur’an da bazı konularda çok açık bilgiler verdiği halde, bazı konularda detaya girmemiş ve bizlere açıkça bilgi vermemiştir ama bazı işaretlerde bulunmuştur. Tabi bizler çok meraklı oluşumuzdan olsa gerek, bazı konularda detaylı açık bilgimiz olmadığı halde, kendi kafamızdan yada yanlış bilgilerden, ayetlerde geçen kelimelere farklı anlamlar vererek, yorumlar yapabiliyoruz.

İslam inancı, kesin kanıtlarla yaşanır ve konuşulur. Hatta Yusuf 40. ayette, “ONLAR HAKKINDA ALLAH, HİÇBİR KANIT İNDİRMEMİŞTİR. HÜKÜM YALNIZ ALLAH'IN DIR.” Diyerek, bizleri açıklamadığı konularda konuşmamızı yasaklamıştır. Eğer bir konuda bilgimiz yoksa, Kur’an bahsetmemişse, asla bizler bu konuda yorumlar yapmayıp, fikirler yürütmemeliyiz. Eğer Kur'an da bazı işaretler vermiş ama detaya girmemişse, bizler ancak verilen bilgilerin sınırını aşmadan, konuyu anlamaya çalışmalıyız. Hz. Âdemden önce, başka âdemler ve onlardan çoğalan toplumlar gelmiş midir konusuna gelince. Bu konuda Kur’an da detaylı bilgi yoktur. Ancak bizlerin atası, Hz. Âdem ve eşi olduğu ayetlerde çok açık bir şekilde bildirilmiştir.

Tam bu esnada, bir konuya da değinmek istiyorum. Âdem peygamberimizin eşinden bahsederken, bizler Kur’an tek kelime bahsetmediği halde, HAVVA ismini kullanırız. Peki neden? Sanırım bizlere Kur’an yeterli gelmemiş ve çok fazla meraklı yaratıldığımız için olsa gerek, emin olmadığımız kaynaklardan aldığımız bilgileri, gerçek ve doğruymuş gibi söylemekten çekinmiyoruz. Havva ismi Yahudilerin ellerinde bulunan, tahrif edilmiş ve bizlerin şu anda sorumlu olmadığımız, adına Tevrat dedikleri kitapta geçer. Eğer Hz. Âdem in eşinin ismi Allah tarafından söylenmiş olsaydı, bunu Allah Kur’an da bizlere mutlaka bildirirdi. Kur’an Hz. Âdemden bahsederken onun eşi diye bahseder, ismini söylemez. 

Çok meraklı oluşumuzdan olsa gerek, Kur’an ın hiç bilgi vermediği konularda, çevremize sorular soruyor ve hoşumuza gidenleri de anlatmaktan, inanmaktan çekinmiyoruz. EĞER ALLAH BİR KONUDA KUR’AN DA BAZI İPUÇLARI, KANITLAR VERMİŞ VE BİZLERİN DÜŞÜNMESİNİ İSTEDİĞİ KONULAR VARSA, ELBETTE ÜZERİNDE DÜŞÜNMELİYİZ, ARAŞTIRMALIYIZ. Sizlere Allah ın bu konudaki bir uyarısını önce hatırlatmak isterim. Daha sonra konu hakkında konuşmaya devam ederiz.

Araf 33: De ki: Rabbim ancak açık ve gizli kötülükleri, günahı ve haksız yere sınırı aşmayı, HAKKINDA HİÇBİR DELİL İNDİRMEDİĞİ BİR ŞEYİ, Allah'a ortak koşmanızı ve ALLAH HAKKINDA BİLMEDİĞİNİZ ŞEYLERİ SÖYLEMENİZİ HARAM KILMIŞTIR. (Diyanet vakfı meali)

Bakın Allah, hakkında hiçbir bilgi vermediği konularda, konuşmamızı HARAM kıldığını söylüyor. Ama bizler Kur’an ın bahsetmediği, kafamızdaki sorulara cevap bulabilmek adına öyle şeylere inanıyoruz ki, açıkça HARAM suçunu işliyoruz.  Konumuza gelince. Hz. Âdemden önce başka insanlar, Âdemler gelmiş miydi sorusuna bazı ilahiyatçılar, Bakara 30. ayetten yola çıkarak şunları söylüyorlar. Önce ayeti yazalım.

Bakara 30: Rabbin meleklere, “BEN YERYÜZÜNDE BİR HALİFE YARATACAĞIM” dediği vakit melekler, “BİZ SENİ ÖVEREK ANARKEN VE YÜCELTİP DURURKEN, ORADA FESAT ÇIKARACAK, KAN DÖKECEK BİRİNİ Mİ YARATACAKSIN?” dediler. Allah, “Ben sizin bilmediğinizi bilirim” diye cevap verdi. (Bayraktar Bayraklı)

Bu ayette melekler Allah a, bozgunculuk yapan ve kan döken birisini mi yaratacaksın dediklerine göre, demek ki Allah daha önce Âdemler ve insanlar yaratmış ki, ondan bunu söylüyor olmalılar. Çünkü melekler geleceği bilemez. Ne dersiniz Hz. Ademden önce insana benzer toplumlar yaşamış olabilir mi? Neden olmasın. TÜM KAİNATI YARATAN ALLAH, YALNIZCA DÜNYA ÜZERİNDE İNSANLAR, CANLILAR YARATMASI NORMAL Mİ SİZCE? KİM BİLİR KAİNATTA BİZLERİN BENZERİ BİLMEDİĞİMİZ, ALLAH'IN AÇILAMADIĞI AKILLI DAHA NİCE VARLIKLAR VARDIR. BU KONUDA DA KUR'AN DA BAZI BİLGİLER VAR.  Önce şunu tekrar etmek isterim, bugün yaşayan tüm insanların, Âdem soyundan geldiğinin açık kanıtları var Kur’an da. 

Daha önce Allah bizlerin benzeri insanlar yaratmış olabilir, bu onun için elbette zor değildir. Hatta büyük bir ihtimalle yaratılmıştır ama bizler emin olmadığımız, Kur’an ın detaylı açıklamadığı, bilgi vermediği konularda sınırı aşarak konuşmamız ve doğruymuş gibi anlatmamız yanlış olur. Daha doğrusu Allah bunu yasaklıyor. Ayette geçen bir kelimeden ya da cümleden yola çıkarak, Kur’an ın bahsetmediği bir hükmü çıkarmamız, bizlere çok yanlış bir kapının açılmasını sağlar. ÂDEMDEN ÖNCE BAŞKA TOPLUMLAR, ÂDEMLER YARATILDIĞINI ALLAH DETAYLI BİLGİ VERMEDİĞİ İÇİN, BİZLER BİLMİYORUZ. Bu konu ile ilgili, Allah ın indirdiği iki ayeti sizlere hatırlatmak ve sizlerin üzerinde düşünmenize vesile olmak istiyorum.

Ali İmran 33–34: Şüphesiz Allah, ÂDEM’İ, NÛH’U, İBRAHİM AİLESİNİ (SOYUNU) VE İMRAN AİLESİNİ (SOYUNU) BİRBİRİNDEN GELMİŞ BİRER NESİL OLARAK SEÇİP ÂLEMLERE ÜSTÜN KILDI. Allah, her şeyi hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir. (Diyanet meali)

“İNSANLAR TEK BİR TOPLUMDU. Allah, onlara müjde veren ve uyarılarda bulunan nebîler gönderdi; onlarla birlikte, gerçekleri içeren kitap da indirdi[1] ki ayrılığa düştükleri konularda insanlar arasında o kitap hükmetsin.” (Bakara 213)

Bu iki ayet aslında, bahsettiğimiz konuda sizce bizleri düşündürmüyor mu? Ali İmran 33 ve 34. ayetinde  Allah Ademi, Nuh u, İbrahim ailesini ve İmran ailesini seçip alemrere üstün kıldık diyor. Dikkat ettiyseniz sayılan kişiler SEÇİLMİŞ. Bulundukları toplumdan seçilmiş anlamında kullanıyor kelimeyi. Nuh, İbrahim ailesi, İmran ailesi nin yaşadkları geniş bir toplumdan/ümmet arasından seçildiklerini hepimiz biliyoruz, bu konuda hiç itiraz eden yok. Peki Hz. Adem i de Allah seçtik dediğine göre, demek ki geniş bir ümmet/toplum içinden seçmiş olması gerekmiyor mu? Bakara 213. ayetinde de, İNSANLAR İLK ÖNCE TEK BİR TOPLUMDU, YANİ TEK BİR ÜMMETTİ diyor. Daha sonra Allah içlerinden uyaran, müjde veren nebiler gönderdi diyor. Bu ayette sizce düşündürücü değilmi? Ben Bu bilgiler üzerinde düşündüğümde, sanki Hz. Adem in bir toplumun içinden NEBi seçilmiş olabileceğini düşündüm, ama doğrusunu Allah bilir.

Bu durumda bizlere düşen, Allah ın detaylı açıkladığı ve örnekler verdiği konular hakkında konuşmak olmalıdır. Çok net muhkem bir şekilde açıklanmamış, bilgi verilmemiş bir konu hakkında fikirler yürütüp hataya düşmek yerine, Allah bu konularda açık bir bilgi vermemiş, ancak bu kadarını açıklamış demek en doğrusudur. Bizleri yaratan Allah, yaratırken en doğrusunu bilir ve öyle yaratır. Bizler bazı konuları, yetersiz aklımızla değerlendiremeyebiliriz düşüncesiyle, Allah her konuyu detaylı açıklamamış olabilir. Bizlere düşen, açıkça bildirilen örnek verilenler üzerinde düşünmeli ve fikrimizi söylemeliyiz. Emin olamayacağımız bilgilerden yola çıkarak konuşursak, hata yapma riskimiz çok daha büyük olacaktır.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://kuranadavet1.wordpress.com/

https://twitter.com/KURANA_DAVET

http://www.hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

 

 

 



Sayfa Kategorisi: GENEL İSLAMİ YAZILAR.