KUR'AN A DAVET

 

 

AMACIMIZ HURAFEDEN, BATILDAN ARINMIŞ BİR İSLAM YAŞAMAKTIR. ONUN İÇİNDE REHBERİMİZ,  ALLAH IN KORUMASI ALTINDA Kİ, YALNIZ KUR'AN DIR.

YAZILARIMIN OLDUĞU DİĞER SİTELERİM.

 

https://www.facebook.com/Kuranadavet1

https://hakyolkuran1.blogspot.com/


http://halukgta.blogcu.com/


http://kuranyolu.blogcu.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Takvim

 
Gerekli Linkler

 
KUR'AN I YALNIZ, PEYGAMBERİMİZ Mİ DOĞRU ANLAMIŞTIR?

Allah Kur’an da birçok kez bizleri uyarıp, ayetler üzerinde düşünmemizi emretmiştir. Allah, kendi ayetleri üzerinde bile düşünerek iman etmemizi bizlerden istiyorsa, her konuda bizlerin düşünerek akıl ve mantık doğrultusunda hareket etmemiz gerekmez mi? Elbette bizlerin yolunu çizen yalnız Kur’an dır, onun önerileri de bizlerin yoludur, yöntemidir. Allah ın elçisinin de yolu yalnız Kur’an dı. Bu yolu takip eden, örnek alan da Allah a ulaşacak, onun doğru yolunda gidecektir. Bu makalemde sizlerin, düşünmenize vesile olmak istediğim bir konu var. Gelin önce onu yazalım, daha sonra üzerinde birlikte düşünelim. Yazdığım yazılarıma cevap veren bazı kardeşlerimiz, şunu söylüyorlar.

“Kur’an Peygamberimize indi ve Kur’an da elçime uyun emri verildi. Kur’an ı en iyi anlayan ve anlatan ve yaşayan Peygamberimizdir. Peygamberimiz bizler için, örnek alınacak rehberdir. Kur’an ile Peygamberimizi birbirinden ayıramazsınız. Ayırmaya çalışanlar, toplumu aldatıyorlar, şeytanın oyununa geliyorlar ve kâfir oluyorlar.”

Söylenenlerin yakın bir özeti bu sözler. Gerçekten Kur’an, Allah ın elçisine indi ve Allah elçime uyun emrini de birçok ayetinde özellikle tekrarlıyor. Kur’an ı bir bütün olarak okuyan bir Müslüman, neden elçime uyun emrini kesinlikle verdiğini çok rahatlıkla anlayabilir. Bu emri vererek Allah, elçisinin görevini kolaylaştırdı. Tebliğin daha rahat yapılmasını sağladı. Peki, Allah elçime uyun derken, elçimde benim yaptığım gibi, dinde benim hüküm ortağımdır, o Kur’an da geçmese bile her konuda dinde hükümler koyabilir, KUR’AN I SİZLER OKUDUĞUNUZDA ANLAYAMAZSINIZ, O SİZLERE ANLATACAK, AÇIKLAYACAK MI DİYOR KUR’AN DA? 

Elbette kesinlikle hayır. Tam tersine, Kur’an ı başkalarına muhtaç olmayasınız diye yemin olsun ki kolaylaştırdık ve nice örneklerle açıkladık diyor. Elçim sizleri yalnız Kur’an ile uyaracak, asla gönderdiğimiz ayetlere tek kelime bile ilave edemez diyerek, elçisine verdiği görev yetki ve sorumluluğu konusunda birçok kez açıklama yapmıştır bizlere. Hatta çok açık ve net bir şekilde, BEN HÜKMÜME HİÇ KİMSEYİ ORTAK ETMEM DİYEREK, SON NOKTAYI KOYMUŞTUR. Yine Ankebut 18. ayetinde, ELÇİME DÜŞEN, AÇIK BİR TEBLİĞDEN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİLDİR, diyerek, elçisinin yetki ve sorumluluğunun sınırlarını da açıkça belirtmiştir.  

Kur’an ı en iyi anlayan, anlatan ve yaşayan peygamberimizdir sözüne elbette hiç itiraz etmem. Çünkü Allah elçisine, hikmeti yani ilmi, bilgeliği vererek topluma Kur’an ı, en iyi bir şekilde anlattığına, tebliğ ettiğine ve toplumu Kur’an ın Allah katından geldiğine ikna etmiştir. Bundan hiç kimse şüphe etmez. Peki, Kur’an ı yalnız Allah ın elçisi mi anlayabilir, ondan başka hiç kimse doğru anlayamaz mı? İşte bu sorunun cevabını, KENDİMİZ ÖNCE AKIL, MANTIK VE KUR’AN ÇİZGİSİNDE DOĞRU VEREBİLMELİYİZ. Eğer veremezsek, bizleri Allah ın adıyla aldatanlardan asla kurtulamayız. 

Gelin birlikte bu konuyu, Kur’an ve akıl merkezli düşünelim. Kur’an Allah katından bizlere geliyor ve Allah da diyor ki, kimseye muhtaç olmayasınız diye, sizlere açıklanmış, nice örneklerle izah edilmiş, yemin olsun ki kolaylaştırılmış bir kitap olarak, sizlere yol gösterici, rehber olsun diye gönderdim diyor. Böyle bir kitabın, en iyi en doğru yalnız elçisinin anlayabileceğine inanmak, diğer kullarının doğru anlayamayacağını söylemek, Kur’an a uymadığı gibi akla, mantığa VE ALLAH IN ADALETİNE ASLA UYMAZ.

Allah Kur’an ın, mübin yani açık ve anlaşılır bir kitap olduğunu birçok ayetinde söyledikten sonra, bizlerin sorumlu olduğu dinin anası, temeli olan ayetlerinde muhkem, yani şüphe duyulmayacak kadar anlaşılır olduğunu bizlere bildirmiştir. Enam 19. ayette de, Allah ın elçisi bakın şöyle diyor. “BU KUR'ÂN BANA VAHYOLUNDU Kİ, ONUNLA SİZİ VE ULAŞTIĞI HERKESİ UYARAYIM.” Bu durumda Kur’an ı Peygamberimizden başka hiç kimse doğru anlayamaz demek, Allah a ve Kur’an a saygısızlıktır. Kur’an bizleri uyarmak için gelen bir tebliğ ise ve bizler Kur’an dan hesaba çekilecek isek, nasıl olurda Kur’an ın muhkem ayetlerini okuyan her Müslüman, doğru anlayamaz deriz. Bu nasıl bir tebliğ ki herkes anlayamıyor.  Hatırlatmak isterim, Peygamberimizin devrinde Kur’an ın muhkem ayetlerinin okunduğunda, ya da tebliğinde, anlaşılıp anlaşılmama konusunda, herhangi bir tartışma olmamış. Demek ki toplum tebliği rahatlıkla alabiliyormuş. Beşerin yazdığı kitaplara bile bu saygısızlığı göstermiyoruz. Sizce çok düşündürücü değil mi? Bilim adamları kitaplar yazıyor ve milyonlarca okuyan bu kitaplardan yararlanıyor ama Allah ın katından gelen eşi benzeri olmayan, hiçbir beşeri kitapla mukayese bile edemeyeceğimiz bir NUR, yol gösterici BİR IŞIK, yalnız Allah ın elçisi tarafından en doğru anlaşılır diyoruz. Bu nasıl bir mantık, bunu nasıl kabul ederiz. BU DÜŞÜNCE VE İNANCIN, KUR’AN A ASLA UYMADIĞINI, AÇIKÇA BİLMELİYİZ.

Bir an diyelim ki,  evet Kur’an ı en doğru yalnız Peygamberimiz anlamış ve bizlere açıklayarak ayetlerin gerçek mahiyetini, Allah ne emrediyor bizlerden ne istiyor, onun izahını bizzat kendisi yapmıştır diye düşünelim. Bu durumda bazı sorular geliyor akla. Yine lütfen bu konuda, aklı ve Kur’an ayetlerinin uyarılarını devre dışı bırakmadan konuyu düşünelim. Bu durumda Peygamberimiz Kur’an ı neden yalnız kendisinin anlayacağı şekliyle yazdırdı ve anlaşılır hale getirmedi? Öyle değil mi, madem en doğru yalnız Peygamberimiz anladı, bizlerin anlayacağı şekilde yazdırması gerekmez miydi? YA DA ŞÖYLE BİR SORUDA SORABİLİRSİNİZ. NEDEN ALLAH YALNIZ, ELÇİSİNİN ANLAYACAĞI ŞEKİLDE BİR REHBER KİTAP GÖNDERDİ? Hani bizler için rehberdi. Anlayamadığımız bir kitap, bizlere nasıl rehber olur.

Tüm bunları kabul ettiğimizde, aklın ve mantığın kabul etmeyeceği sorularla karşılaşıyoruz. Anlaşılması zor bir kitaptan, Allah ın kullarını sorumlu tutacağına, imtihan edeceğine nasıl inanırız. BİZLERDE NASIL BİR ALLAH DÜŞÜNCESİ, TASAVURU VAR DOĞRUSU ANLAYAMIYORUM.  Hani Allah yemin ederek, sizler için Kur’an ı kolaylaştırdım diyordu birçok kez tekrar ederek. Allah ın yeminine inanmıyor muyuz? Şimdide şöyle cevap verenleri duyar gibiyim. Kur’an ı doğru anlayabilmemiz için, Peygamberimiz bizlere hadisleri ile yardımcı olmuştur. Hadisler olmasaydı, Kur’an kapalı kalır, anlaşılmazdı diyenlerin sözleri üzerinde düşünelim. 

Önce bu düşüncenin, eşi benzeri olmayan, hadi bir benzerini getirin bakalım diye Allah ın bizlere meydan okuduğu kitabına apaçık saygısızlıktır, hakarettir bunu hatırlatmak isterim. Bu düşüncelere inanan arkadaşlarımıza sormak isterim. Siz hiç Peygamberimizin, ümmetine direk hitap ederek, ayetleri açıklayan hadislerini okudunuz mu? Duyamazsınız çünkü bizzat kendisinin sağlığında yazdırdığı, kayda aldırdığı ve bizlere direk hitaben söylediği, Kur’an dışından hiçbir hadisi/sözü yoktur. Hadislerin tamamı, ikinci ve üçüncü şahısların duydukları, ya da gördükleri rivayet ettikleri sözlerle nakledilmiştir. Onun içindir ki hadisler, BİR RİVAYETE GÖRE DİYE BAŞLAR ve rivayet edenin ismi söylenir. İlginçtir hadislerde birde, güvenilirlik aranır. İyide bu sözlerin bizzat ismini zikrettiğimiz kişiye ait olduğunun garantisini kimler verecek? Bunu da mı düşünemiyoruz.

Sizce neden Peygamberimiz yazdırmamıştır? Hâşâ Allah ın elçisi, görevini tam yapamadı da, yüzlerce yıl sonra birileri bu hadisleri toplayıp yazdırıp, bizim imanımızı mı kurtardı. Bu nasıl bir düşünce ve mantık, anlamak inanın çok zor. Madem ayetleri yalnız Peygamberimiz en doğru anladı, tüm ümmetine açıklanmış bir şekilde kayda aldırması gerekmez miydi? Sağlığında hadis naklinin nasıl farklı şekillere bürünüp anlatıldığını gören Peygamberimiz, bu yolun ve yöntemin ne derece tehlikeli olduğunu gördüğü için, kendisinden hadis/söz naklini, yazımını yasaklamıştır. Bu yasak dört halife devrinde de devam etmiştir. 

Hadis toplama yarışı, Allah ın elçisinin vefatından yaklaşık 250–300 yıl sonra, dinin mezheplere bölünmesiyle hızla toplanmaya başlamıştır. Tabi bu sözlerin hangi ilavelerle ve sözlerin nasıl değişikliklere uğrayabileceğini, sizler tahmin ediyor olmalısınız. SİZCE ALLAH IN ELÇİSİ VE YÜCE RABBİMİZ, BİZLERİN KUR’AN I BU RİVAYET BİLGİLER IŞIĞINDA ANLAMAMIZI VE İSLAM I BU YOLLA YAŞAMAMIZI İSTER MİYDİ? Bunu nasıl düşünemiyoruz, doğrusu anlayamıyorum. Onun için Allah, düşün aklını kullan ey kulum diyor. Aklını kullanmayanları da, pislik ve rezillik içinde bırakacağını açıkça belirtiyor. Bu cezayı ne yazık ki İslam toplumu olarak, sanırım fazlası ile hak ettik, zaten acısını çekiyoruz da. 

Bugün yaşanan İslam, her mezhebin fıkıh inancında geçen, din âlimi dediğimiz kişilerin sözleri ile şekillendirilmiştir. İlginç olanı, bu sözlerin, bahsedilen kişilere ait olduğunu dahi bilemiyoruz, emin değiliz. SİZCE DİN ALLAH IN APAÇIK, EMİN OLDUĞUMUZ HÜKÜMLERİ İLE Mİ YAŞANMALI, YOKSA DOĞRULUĞUNDAN EMİN OLAMAYACAĞIMIZ, RİVAYET SÖZLERLE Mİ YAŞANMALI? Karar sizlerin. Hatırlatırım, Allah bu konuda bizleri uyarıyor ve emin olmadığın bilginin ardına düşmeyin, hesabını sorarım diyor.

Kur’an ile Allah ın elçisini, hiç kimse birbirinden ayıramaz. Ama Allah ın vermediği bir yetkiyi, bizler elçisine vermeye çalışamayız. Allah ın elçisi bizler için örnektir. Örnek oluşu batıldan ve hurafeden uzak, arı duru yalnız Kur’an ı hayatına geçirmesidir. Lütfen unutmayalım, Peygamberimiz ÜMMİYDİ. Kitap ehlinin yoldan sapmış batıl inançlarla şekillendirdiği bir inanca tabi olmadığı için, Allah ona elçilik görevi vermiştir. BİZLER PEYGAMBERİMİZİ ÖRNEK ALMAK İSTİYORSAK, ÖNCE BU YÖNÜNÜ ÖRNEK ALMALIYIZ. İşte bizler için en önemli örnek oluşu, buradan geliyor. 

Bizler eğer Kur’an ın dışından bilgilerle İslam ı yaşamaya çalışırda, rivayet edilen sözlerin Peygamberimize ait olduğuna, hiç şüphe duymadan inanırsak, kendi ellerimizle cehennemde kalıcı bir yer edinmiş oluruz. Lütfen bunu unutmayalım. Allah sizleri Kur’an dan hesaba çekeceğim dedikten sonra, ayetlerimi apaçık, nice örneklerle izah ettim diyorsa, lütfen ataların inancını Kur’an ayetlerinde geçen kelimelerin arkasına ilave etmeye çalışmayalım. Bu yolla Allah ın ayetlerini tahrif etmiş olacağımız gibi, Allah ın vermediği bir hükmü, bu Allah katından dır demiş oluruz. Buda Allah a iftiradır. 

İslam dininde ruhban sınıfı olmadığını, Allah Kur’an da söylüyor. Peki, neden söylüyor bunu sizce? Çünkü din, yalnız Allah ile kulu arasında yaşanır. Arasında ne elçisi, nede din ulamaları veli kişiler yoktur. Allah elçisine hitaben Kur’an da, tebliğ etmek sana, hesap sormak bize düşer der. Ama bir ayetinde de yarattığım kulumla aramdan çekil diyerek, Allah ile kulu arasında elçisinin bile olmadığını bizlere anlatır. Bizlerin Kur’an ile bağımızı kesenler, bu gerçekleri görmemizi istemeyenlerdir. Eğer Kur’an her kulu tarafından anlaşılmayacak olsaydı, sizce böyle mi derdi Rabbimiz. 

Din yalnız Allah ın dır.  Allah da ayetlerini, hükümlerini doğru yoldan ayrılmayalım diye apaçık indirdiğini söylüyorsa, hiç korkmadan hurafeden batıldan uzak, yalnız Kur’an ın ipine sarılalım, ONU ANLAMAYA ÇALIŞALIM. Onun berisinden anlatılanları dine sokmaya çalışanlara, iltifat etmeyelim, yanılırız batıla saparız. Unutmayalım, çok uzun sandığımız hayatımız, bir nefes alımı kadar kısadır. Allah ın huzurunda pişman olanların safında olmak istemiyorsak rivayetlerin, sanı bilgilerin ardından değil, YALNIZ KUR’AN AYETLERİNİN ARDI SIRA GİDELİM. Bir başka deyişle kula değil, yalnız Allah a güvenelim. Unutmayalım Peygamberimiz, O örnek insanda yalnız Allah a güvenmiş ve yalnız Kur’an ile ümmetine hükmetmiştir.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK

https://hakyolkuran1.blogspot.com/

http://halukgta.blogcu.com/

http://kuranyolu.blogcu.com/

http://hakyolkuran.com/

https://www.facebook.com/Kuranadavet1/

 



Sayfa Kategorisi: KUR'AN İLE İLGİLİ YAZILAR.