KUR'AN A DAVET

 

 

AMACIMIZ HURAFEDEN, BATILDAN ARINMIŞ BİR İSLAM YAŞAMAKTIR. ONUN İÇİNDE REHBERİMİZ,  ALLAH IN KORUMASI ALTINDA Kİ, YALNIZ KUR'AN DIR.

YAZILARIMIN OLDUĞU DİĞER SİTELERİM.

 

https://www.facebook.com/Kuranadavet1

https://hakyolkuran1.blogspot.com/


http://halukgta.blogcu.com/


http://kuranyolu.blogcu.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Takvim

 
Gerekli Linkler

 
BAKARA 219. AYET VE BU AYETLERİ ANLAMA YÖNTEMİMİZ. SİGARA HARAM MIDIR?
Bugün sizlerle Kur’an dan araştırmak ve üzerinde sizleri düşünmeye davet etmek istediğim konu, Allah ın Kur’an da bahsettiği İçkiden, kumardan uzak durunuz ayetlerinden yola çıkarak, Sigara konusu üzerinde, birlikte düşünelim. Önce ayeti yazalım daha sonra üzerinde düşünelim.
 
Bakara 219: Sana alkol ve kumar hakkında soruyorlar. De ki: “Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için birtakım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından büyüktür.” Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını soruyorlar. “İhtiyaç fazlasını” de. Allah, düşünesiniz diye size âyetlerini böyle açıklıyor. (Bayraktar Bayraklı meali)
 
Alkol derken şarap ve her türlü zararlı içecek anlamalıyız.  Hem alkol hemde kumarın bizler için, belki nefsimizin hoşumuza gidecek faydaları olabileceğini, ama bu ikisininde genel itibariyle bizler için kesinlikle zararlı olduğu, ayette anlatılıyor. Ayette her ikisinde de günah vardır derken, bizleri günaha sürükleyecek etkenlerin olduğu vurgusu yapılıyor. Aslında ayette insanlar için biraz faydası vardır sözünden yola çıkarak, günahları diye çebrilmiş kelimeyi, BÜYÜK ZARARLARI, KÖTÜLÜKLERİ VARDIR  diye anlamalıyız. Çünkü zararlı şeyleri yapmak, Allah ın bizlerden istemediği bir durum olduğuna göre, elbette bizleri günaha sokacaktır bunda ısrar etmemiz. Şimdide aynı konularla ilgili başka ayetlere de bakalım.
 
 
Maide 90: Ey iman edenler! Şarap, kumar, dikili taşlar (putlar), fal ve şans okları BİRER ŞEYTAN İŞİ PİSLİKTİR; BUNLARDAN UZAK DURUN Kİ KURTULUŞA ERESİNİZ. (Diyanet vakfı)
 
Maide 91: Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, ALLAH'I ANMAKTAN VE NAMAZDAN ALIKOYMAK İSTER. ARTIK (BUNLARDAN) VAZGEÇTİNİZ DEĞİL Mİ? (Diyanet vakfı)
 
Allah şarap, yani sarhoşluk veren şeyler ile kumar ve fal şans oyunları konusunda bizleri uyararak, bakın bunlar için ne diyor? ( BİRER ŞEYTAN İŞİ PİSLİKTİR. ) Demek ki içki ve kumar şeytanın tuzaklarıdır diyor Rabbimiz bizlere ve uyarıyor. Bunlardan uzak durmamız halinde kurtuluşa ereceğimizi söylüyor. Devamındaki ayette yine, uyarılarına devam ediyor ve bakın ne diyor. 
 
(ŞEYTAN İÇKİ VE KUMAR YOLUYLA ANCAK ARANIZA DÜŞMANLIK VE KİN SOKMAK; SİZİ, ALLAH'I ANMAKTAN VE NAMAZDAN ALIKOYMAK İSTER.) 
 
Allah ın uyarılarını dinlemediğimiz takdirde, şeytanın dostlarımız, yakınlarımız arasında düşmanlık ve kin nefret sokacağını ve daha kötüsü bizleri Allah tan uzaklaştıracağını anlatıyor. Hangimiz Allah dan uzaklaşmak ister? Buradan da anlaşılıyor ki, Allah a yakın olmak, şeytandan uzaklaşmak isteyen, Rabbin saydığı bu kötü alışkanlıklardan, uzak durması gerekir. İlginçtir Maide 91. ayet örnek gösterilip, Allah ilk önceleri Alkol ve kumar konusunda uyarıp, ikaz edip bu ayetlede içkiyi ve kumarı HARAM kılmıştır diye anlatıyorlar. Peki siz ayette içi ve kumarı, HARAM kılıyorum sözlerini duydunuz mu? Ne yazık ki bunun nedenini anlayamadığımız için, kendi nefsimizce Allah ın ayetlerine ilaveler yapmaktan kaçınmıyoruz. Bu konuya biraz sonra açıklık getireceğim.
 
Tüm açıklamalardan sonra, şimdide şu soruyu soralım kendimize. PEKİ, SİGARA TÜM BU RABBİN SAYDIKLARININ İÇİNE GİRİYOR MU? Gelin şimdi de onu, yine Allah ın ayetlerinden yararlanarak anlamaya çalışalım. Allah içki ve kumardan bahsederken, onların azda olsa belki faydaları vardır diyordu. Peki, daha sonra yaptığı açıklamada ne söylüyordu burası çok önemli.
 
(ANCAK YOL AÇTIKLARI KÖTÜLÜK, ZARAR, GÜNAH SAĞLADIKLARI YARARDAN DAHA BÜYÜKTÜR.)
 
Şimdide Allah ın bu sözleri üzerinde düşünelim. Sigarayı bırakamayanların şu meşhur, kendilerini aldattıkları sözleri vardır. BENİM SADIK DOSTUM, DERT ORTAĞIM DERLER SİGARA İÇİN. Tabi içki içenlerde aynı sözleri kullanılırlar. Sigarada içkide belki insana geçici rahatlama yapar moral ve keyif verir. Daha sonra bu geçici kısa süreli zevk ve mutluluk neler yapar bedenimizde, bunu düşünelim şimdide. 
 
İçkiyi bir insan her an içemeyebilir. Ama ya sigarayı? İşte şeytan işi en büyük pislik her an yanımızda cebimizde ve sanki kocaman insanların emziği gibi ağzımızdan eksik değildir. Bizlere verdiği geçici fayda, acaba bedenimize nasıl büyük zararlar verdiğini hiç düşünüyor muyuz? 
 
ALLAH FAYDASI AZ ZARARI ÇOK, HER ŞEYİN BİZLER TARAFINDAN TERK EDİLMESİNİ İSTİYORKEN, NASIL OLURDA NEFSİMİZİN BAZI ZARARLILARINI, ALLAH IN UYARISI DIŞINDA TUTABİLİRİZ?
 
İslam akıl dinidir, bunu Allah ın ayetlerinin sonunda, bizleri düşünmeye davet etmesinden anlıyoruz. Hadi gelin aynı yöntemi birlikte uygulayalım ve ben size soruyorum diyorum ki; GÜNDE BİR PAKET YA DA DAHA FAZLA SİGARA İÇEN BİR İNSANIN BEDENİNE YAPTIĞI ZARAR, NORMAL İÇKİ İÇEN BİR İNSANDAN DAHA MI AZ BEDENİNE ZARAR VERMEKTEDİR?
 
Cevabınızı duyar gibiyim ve sigaranın gerektiğinde, içkiden çok daha fazla zarar verebileceğini söylüyorsunuz. Peki, tüm bu gerçekler tıbbın, biliminde sözleriyse, nasıl olurda içki için Allah ın sözlerini, sigara için uygulamayı düşünmüyoruz.  Sanırım işimize gelmiyor olsa gerek. Ben peygamberimizin sigara içtiğine dair hiçbir bilgiye rastlamadım duymadım. Eğer peygamberimizin yolunu takip ettiğimizi söylüyorsak, asla sigara illetini şaraptan, içkiden çok farklı kabul etmemiz, doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Bizler yalnız bu konuda değil, nefsimizin hoşlandığı her konuda, Kur’an a uymak yerine, Kur’an ı kendimize uydurmayı daha çok benimsemişiz.
 
Geleneksel İslam, geçmiş dönemlerde sigaradan genel çoğunluğu vazgeçememiş olsa gerek, içkiye, kumara haram demişler ama sigara için daha müsamahalı davranarak MEKRUH, yani nahoş hoş görülmeyen anlamını vermişlerdir.
 
Gelelim ikinci ve çok önemli konuya. Günümüzde içkinin Kur’an da haram diye geçtiği söylenmektedir. Yukarıda yazdığım ayetlerde, siz haram kelimesini gördünüz mü? Eğer bunu yaparsak, söylersek Allah ın vermediği bir hükmü, bizlerin vermiş olduğunu bilmeliyiz.
 
Yukarıda sizlere konu ile ilgili ayetleri hatırlattım. Rabbimiz HÂŞÂ yazmayı unuttu da birilerinin mi, aklına geldi de haram sözcüğünü ekliyoruz? Bunu asla yapamayız. Peki, ben bu sözümle içki içebiliriz, kumar oynayabiliriz Allah izin vermiş mi demek istiyorum? Ya da günah değil mi, demiş oluyorum bu sözlerimle? Kesinlikle hayır. ALLAH BİZLERİ KENDİSİNDEN UZAKLAŞTIRACAK, ŞEYTANA YAKLAŞTIRACAK KÖTÜ ALIŞKANLIKLARI ÖRNEK VERMİŞSE, BİZLERİN ELBETTE BUNLARDAN UZAK KALMASI, GERÇEK BİR MÜSLÜMAN’IN GÖREVİ OLMALIDIR. 
 
Peki, ALLAH niçin özellikle HARAM sözcüğünü kullanmamıştır, bu kadar önemli bir konuda? İşte burası gerçekten düşünülmesi gereken bir konu. Gelin birlikte düşünelim, acaba Rabbimiz kendisinden uzaklaştıracak, şeytana yaklaştıracak, bu denli zararlı şeylerin kullanılmasına, niçin HARAM kelimesini özellikle kullanmamıştır?
 
Allah Kur’an da HARAM sözünü, yapılmasına asla müsaade etmediği, büyük günahlardan bahsederken bahsetmiştir. Örneğin yenmesini istemediği şeyler için. Faizin alınmasını anlatırken. Nikâhlı bir kadınla evlenmek. Evlenilmesine asla müsaade etmediği çok yakın akrabalar konusunda koyduğu yasaklar. Allah ın Kur’an da açıklamadığı, izah etmediği şeyleri Allah katındandır demeyi, yani Allah a iftira atmayı, haram kıldığı açıklamalarını çok açık bir şekilde Kur’an da açıklar bizlere. Tüm bunlara dikkat ediniz lütfen, Rabbin önemsediği ve kesinlikle yapmayın, yoksa sizleri affetmem dediği konulardır bunlar. Bakın bu sözlerime Rabbin uyarı örneğini hatırlayalım şimdide.
 
Nisa 31: Eğer YASAKLANDIĞINIZ BÜYÜK GÜNAHLARDAN KAÇINIRSANIZ, SİZİN KÜÇÜK GÜNAHLARINIZI ÖRTERİZ ve sizi şerefli bir yere sokarız. (Diyanet vakfı)
 
Bakın Rabbimiz ne kadar güzel bizleri uyarıyor ve ne diyor?
 
(YASAKLANDIĞINIZ BÜYÜK GÜNAHLARDAN KAÇINIRSANIZ, SİZİN KÜÇÜK GÜNAHLARINIZI ÖRTERİZ.)
 
Demek ki Allah ın gözünde günahların, yapılmasını istenmeyen şeylerin önem sırası, büyükleri var. Bunların başında Allah ın haram sözüyle açıklama yaptıkları en başta gelmektedir. 
 
Şimdide tam bu bilgiler ve açıklamalar ışığında Kur’an bütünlüğünde düşünmeye devam edelim. Acaba Rabbimiz içki, kumar gibi kötü alışkanlıklardan uzak kalmamızı isterken, verdiği örneklerin sonunda, niçin özellikle HARAM kelimesini kullanmamış olabilir, gelin şimdi de onu düşünelim. Allah Kur’an için birçok kez yemin ederek, şu sözleri kullanır bizlere.
 
Kamer 17: ANDOLSUN BİZ, KURAN'I ÖĞÜT ALMAK İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK. ÖĞÜT ALAN YOK MUDUR?
 
Kamer 22: YEMİN OLSUN Kİ, BİZ, KURAN'I ÖĞÜT VE İBRET İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK. FAKAT DÜŞÜNEN Mİ VAR?
 
Demek ki gerçekten Rabbimiz bu kitabı, yani bu dini bizler için elinden gelen kolaylığı göstermiş. Şimdide sizlere Allah ın Kur’an dan bazı sözlerini hatırlatmak istiyordum. Allah ne diyordu?
 
(KULLARIMIN YAPTIKLARINI VE YAPACAKLARINI BİLİRİM.) 
 
Şimdi anlamaya çalıştığımız konu daha da netleşti. Rabbimiz yarattığı kullarının gelecekte nelere daha çok meyledeceğini, nasıl hataları daha fazla yapacağını çok iyi bildiğinden, kullarını zor durumlara sokacak, onları hesap veremeyecek bir duruma sokmamak adına, Allah çok özel durumlar haricinde, özellikle HARAM sözcüğünü her yerde kullanmamıştır.
 
Allah bizleri yaratırken, yaradılışımızın özelliklerinden bahseder ve derki; İNSANLAR TARTIŞMAYA MEYİLLİDİR. ACELECİ TABİATTADIR. ÇOK DAHA ÖNEMLİ BİR ÖZELLİK İSE ZAYIF YARATILMIŞTIR DİYE AÇIKLAMA YAPAR. İşte imtihanımızın çok önemli üç özelliği. Bu özellikte yaratan Rabbimiz, elbette nefsine yenik düşebilecek kullarını, çok iyi biliyor ve onları tavsiye, telkin ve eğitimle doğruya yönlendiriyor.
 
İşte bu yol ve yöntem, Allah ın yüceliğinin, bağışlayıcılığının, şevkatinin apaçık göstergesidir. Şöyle bir düşünün içki ve kumar illetine bulaşmayan çok az insan görürsünüz çevrenizde. Bir kısmı bu illetin içine girer, ama Rabbin uyarıları ve aklını kullanması sayesinde çok az zararla kurtulur. Kimisi bu şeytan pisliği içinde, çok çaba sarf ederek kurtulur. Ya diğer kısmı ne olur dersiniz? İşte onlar artık şeytanın esiridirler, onlara yapacak hiçbir şey yoktur. 
 
Allah ın özellikle bu illeti kullanan ve bulaşanlar için, HARAM sözcüğünü kullanmamasının nedeni de budur. Eğer içki ve kumar haramdır demiş ve kesin hüküm vermiş olsaydı, buna geçici dahi olsa bulaşan, asla haram suçunu yani büyük günah işlemekten kurtulamazdı. Özellikle Allah bu kullarını dışlamamış, hatta Nisa 43. ayetinde, Alkol illetinden kutulamamış kullarını doğru yola çekebilmek adına, benim huzuruma namaza durmadan önce , sakın kendinizi bilmeyecek kadar sarhoş olmayın diye uyarmıştır. Bu bile bizleri Yaratan Rabbimizin, ne derece şefkatli ve kullarını doğruya, güzele davet için, özel bir terapiten, eğitimden geçirerek doğruya ulaştırma çabasında olduğuna, açık bir kanıttır. Bazı kişiler bu gerçeği anlamak istemediklerinden, bu ayet içki haram olmadan önce gelmiştir, daha sonra bu ayet nesh edilmiş, hükmü kalkmıştır diyecek kadar Kur'an dan uzaklaşmış bir toplum olmuşuz.
 
Allah haram sözcüğünü kullandıkları yasakları düşünün, bunları bir kez de yapsanız bu suç işlenmiş demektir. Hatta haksız yere adam öldürmenin de büyük günahlardan olduğunu söyler Rabbimiz. Sizce bu işin geri dönüşü olabilir mi? YÜCE YARADAN ÖYLE BİR KİTAP, ÖYLE BİR DİN GÖNDERMİŞ Kİ BİZLERE,  YEMİN OLSUN Kİ BU KİTABI, BU DİNİ SİZLER İÇİN KOLAYLAŞTIRDIK HÜKMÜNE UYGUN, BAĞIŞLAYICILIK, AFFEDİCİLİK, İKAZ, UYARI VE EĞİTİM HER ZAMAN ÖNCELİKLİ OLMUŞ.
 
Son bir örnek vermek istiyorum. Allah çok eşliliği yasaklamamış ama BİRDEN FAZLA EVLİLİKTE ADALETLİ BİR YAŞAMI, EŞLER ARASINDA ASLA SAĞLAYAMAZSINIZ DİYE UYARMIŞ, ADALETLİ YAŞAM İSTİYORSANIZ, TEK EŞLE EVLENİN DEMİŞTİR. Her nedense bizler Allah ın bu tavsiyesini, nefislerimizin işine gelmediğinden olsa gerek, içki ve kumarda yaptığımız gibi, çok eşlilik haramdır Allah tavsiye etmiyor, adaletin kuralamadığı bir evlilik haram dır dememişler.
 
Bizler toplumda yapılmasını istemediğimiz bir konuda, kendimizce faydası olur düşüncesi ile ayetlere bazı ilaveler yapmaktan çekinmiyoruz. Bunu yapmak büyük günahtır, Allah a iftiradır lütfen unutmayalım. Bu yöntem topluma çok kötü sonuçlar veriyor, yanlış yapan kişiler, İslam dairesi dışına çıkmak zorunda hissediyorlar kendilerini. Elbette İslam ı yanlış tanıyanlar, ya da uzaktan izleyenler, Kur’an ı bir korku dini olarak görüyorlar. Hâlbuki İslam apaçık ŞEFKAT DİNİDİR, AH BİR BİLSELERDİ.
 
Bizler Allah ın rehberinden faydalanmak ve onun nurundan tam istifade etmek istiyorsak, apaçık sözlerini değiştirmek, ya da ilaveler yapmak yerine, Allah burada bizlere ne anlatıyor diye, üzerinde çok ince, dikkatle düşünmeliyiz. 
 
Hakka batıl karıştırıp, kendi nefsimizce helaller haramlar koyarsak, Kur'an da Allah ın yapmak ve bizlere anlatmak istediklerinin anlamını da değiştirmiş olacağımızı, çok iyi bilmeliyiz. Rabbimiz Kur’an ı anlayabilmek ve yaşamak adına çaba gösteren, onun ışığıyla aydınlanan kulları arasına alsın inşallah bizleri. 
 
Saygılarımla 
Haluk GÜMÜŞTABAK


Sayfa Kategorisi: KUR'AN DAN AYETLER.